Äiti haastattelee 4-vuotiasta lasta

Äiti sai FB-kaveriltaan idean haastatella minua. Tässä ohessa haastattelumme:

1. Äiti: Mitä aina sanon sinulle?
Lapsi: - Ei saa sotkea, ei saa levittää syömistä lattialle, ei saa likaa, ei saa heittää roskia.

2. Äiti: Mikä tekee minut onnelliseksi?
Lapsi: - Halaaminen, pusuuminen. Sitten, sitten, sitten… olla rentoutuna. Se on hyvä. Se tekee äidin onnelliseksi.

3. Äiti: Mikä tekee minut surulliseksi?
Lapsi: - Se on ihan ikävä juttu. Suuttuvan sinulle. En ainakaan tiedä, mikä tekee sinut surulliseksi.

4. Äiti: Miten saan sinut nauramaan?
Lapsi: - Kutittamisessa. Sitten… Sitten… Nenälle kutittavan kukkaa. Sitten kutittaa sinun nenällä minun nenää.

5. Äiti: Millainen olin lapsena?
Lapsi: - En sano mitään. Kun kasvoit, kasvoit isoksi äitisi masusta.

6. Äiti: Kuinka vanha olen?
Lapsi: - Vähän vanha.

7. Äiti: Kuinka pitkä olen?
Lapsi: - Tosi pitkä.

 8. Äiti: Mikä on lempipuuhaani?
Lapsi: - Töitä.

9. Äiti: Mitä teen, kun et ole paikalla?
Lapsi: - Etsit minua.

10. Äiti: Jos minusta tulisi kuuluisa, niin miksiköhän?
Lapsi: - Siksi. En tiedä. Tuo on vaikea kysymys. Mä en osaa vastata. Mä nyt piirrän, älä häiritse mua.

11. Äiti: Missä olen tosi hyvä?
Lapsi: - Minun kanssani.

12. Äiti: Missä en ole kovin hyvä?
Lapsi: - Kun en ole sinun kanssa.

13. Äiti: Mitä teen työkseni?
Lapsi: - Asioita.

14. Äiti: Mikä on lempiruokaani?
Lapsi: - Pasta. Ja myös daali.

15. Äiti: Miksi olet ylpeä minusta?
Lapsi: - Kun sinä olet täällä.

16. Äiti: Jos olisin sarjakuvahahmo, niin kuka tai mikä?
Lapsi: - En haluu tietää.

17. Äiti: Mitä teemme yhdessä?
Lapsi: - En haluu tietää mitään. En kerro. Anna minun piirtää rauhassa…
Leikitään, pelataan, kuunnellaan musiikkia, soitetaan, retkeillään uimarannalle.

18. Äiti: Mitä samaa meissä on?
Lapsi: - En tiedä, äiti. Samannäköiset silmät. Samanväriset hiukset. Samanlaiset otsat.

19. Äiti: Mitä eroa meissä on?
Lapsi: - En tiedä.

20. Äiti: Mistä tiedät, että rakastan sinua?
Lapsi: - Siksi, kun minä rakastan sinua.

21. Äiti: Mikä on lempipaikkani?
Lapsi: - Uimaranta.



Kommentit