Tuntematon kalevala; osa 12/24

... Varhain aamulla, vartijajoukko lähtikin, kuten oli sovittu. Meredith oltiin sidottu kärryihin, joka kuljetettiin suureen puiseen laivaan. Hänet raahattiin laivan kannelle matkan ajaksi.


Meredith vietti ensimmäisen yönsä edelleen ulkona yksinään. Kannella oli enää yksi vartija, ja hänkin pian menossa nukkumaan. Yöllä oli hyvin kylmä ja tuulista, mutta Meredith joutui kuitenkin nukkumaan siellä koko yön.

 

Mietitte myös varmaan, mitä Ilmarinen teki koko tämän ajan? No, näin lyhyesti, hän panikoi.


- Miten ihmeessä saatoin antaa heidän viedä Meredithin? Entä kylän asukkaat, antavatko he minun yöpyä kylässä? Tuskin. Jos eivät, missä minä sitten yövyn, ja mistä saan ruokaa? Ja miten pelastan Meredithin näin lyhyessä ajassa? Argh… Mulla on aina ihan surkee tuuri. 

Mä en voi antaa Meredithin kuolla, menis siinä oma henki tai ei. Ei Meredithkään antanut. Se vasta mut pelasti. Voisin varmaan kysyä, sallivatko minun yöpyä täällä, en usko mutta…

Hän meni Joukahaisen ja Ainon mökin ovelle, sinne, jossa näkyi valoa.

- Kop Kop! 

Ei vastausta. 

- Kop! Kop!

- Mene pois kiusankappale, emme kaipaa sinua täällä. Älä enää koskaan tule takaisin kylään!



Jatkuu...

Kommentit