Tuntematon kalevala; osa 14/24

 ... Hän ei kuitenkaan kuullut murheittensa keskeltä pieniä askeleita selkänsä takaa. 

- Mä voin auttaa, kuului pieni ääni.

Hämmentyneenä Ilmarinen kääntyi ympäri, jotta näkisi, kenelle ääni kuului.

- Kuka sä olet? Ilmarinen kysyi.

- Olen vaan tällainen tavallinen maalaistyttö, jota kutsutaan nimellä “Lapsi lattialla”. Halusin vaan auttaa, koska kuulin vaan pikkasen, kun puhuit itsekses. Mullakaan ei ole minkäänlaista perhettä.

- Jaa, no miten ajattelit auttaa mua “Lapsi lattialla”? Ilmarinen kysyi.

- No siis ensinnäkin mun oikee nimi on Lyli, jolla sä sitten kutsut mua. Ja voin siis auttaa sua miten tahansa, jos kerrot mitä tapahtu, ja jos annat mun olla sun kanssa. Oon luotettava, ja muutenkaan mulla ei olis ketään kenelle juoruilla.

- Hmm… okei. Mutta lupaathan että et kerro tätä sit kenellekään?

- Joo. 

- Okei, no siis kaikki lähti siitä kun…



Jatkuu...

Kommentit